Followers

Tuesday, July 12, 2011

My 1st Quilling..

Assalamu'alaikum wbt..
Ku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah di atas segala nikmatMu dan kurniaanMu yang
tidak terhingga..


Alhamdulillah, saya dapat belajar dan buat satu lagi jenis 'craft' - quilling..saya pernah buat entri pasal quilling dulu, KLIK DI SINI.. ini adalah hasil pertama saya dalam quilling-bookmarks..masih banyak yang perlu dipelajari..i was inspired from awesome works by MIYYAH, MIEZAM, LIN, ASMA dan ramai lagi (hanya menyebut beberapa nama saja)..hasil quilling mereka memang cantik, menarik dan tertarikss..saya punya? ha3, masih jaaauuuh ketinggalan..

Bookmarks ini ada bentuk 'love' di atasnya..i use only basic quilling shape..outline kat 'love' tu tak sama rata, comot sikitkan? Saya gunakan kertas yang ada bau wangi, syok sikit..

Just buat bunga-bungaan sahaja..eh, ada seekor rama-rama la..he3..
Bila pakai bookmark ini, bentuk 'love' dok kat luar, badannya kat dalam..

Just a simple bookmark..lama juga saya nak menyiapkan bookmarks ni sebab saya kena garis, then gunting satu persatu dan last sekali baru saya gulung..bila dah agak penat dan jemu mengait, baru saya buat quilling nie..mana tak berzaman..tak apalah, sikit-sikit jadi bukit..lepas ni nak buat shape apa yer?? TUNGGGUUUUUUUUUUU...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...